måndag 20 april 2009

Måndag morgon

Då är det ny vecka och jag ser fram emot en dag med mina barn. Jag har tagit ledigt för dem från skolan idag och så ska vi in till stan för att shoppa (inte mycket, jag är ju inte rik precis ;-)) och äta lunch ute. Det tycker de är kul.

Idag känner jag att jag åter igen har fått tillbaka min grundtro på min egen drogfrihet. Det tog 5 helt underbara möten i förra veckan för att jag skulle känna trygghet igen. För så är det ibland i mitt liv. För det mesta har jag en inre trygghet och tillit till att programmet fungerar. Men så ibland kommer MS (missbrukspersonligheten) fram och ska testa om jag verkligen vill vara med i livet, på riktigt med alltså.

Så ibland blir det att "låtsas som om" jag vill det. Det kan gå på några timmar, dagar eller månader att låtsas som om. Men jag gör det, hänger i och pratar med min sponsor (som är en helt underbar människa), går på möten, skriver och läser i mina böcker, mina sponsier är också en god anledning att hänga kvar för. Sen är det mina barn som är den främsta orsaken. De har inte bett om att få en sjuk mamma och jag behöver göra allt jag kan för att de ska få en chans att växa upp med ett hum om ansvar, känslor, beroendesjukdomen mm. Och det är för mig att ta ansvar för min sjukdom.

Kram till de som vill ha och tack för att Ni läser min blogg!

3 kommentarer:

  1. Kram till dig med!

    /C

    PS. Min bloggadress:
    vaffo.se/grongoling

    SvaraRadera
  2. Jag älskaar dig mamma/ häst tjejen

    SvaraRadera
  3. Hej min vän !
    Kram.............

    SvaraRadera