tisdag 21 april 2009

Dagen idag

Är en bra dag. Alla dagar är bra egentligen, så länge jag inte behöver använda. Idag har jag sorterat i mycket papper, sånt som bara blir liggandes i en låda nånstans. Har häftat, hålslagit och lagt in dom i pärmen/pärmarna. Var och lämnade in min dator till Elgiganten. Hårddisken bara kraschade igår och det var inte roligt alls. Min nya drog är att sitta och spela olika spel på datan eller ute på nätet när barnen inte är hemma.

Pratade med min äldsta dotter och hon verkar stortrivas med att göra prao på min svägerskas lilla gård. Den andra tösabiten är inte så mycket för att prata med sin mamma när hon är borta. Inte ens go'natt ringer hon och säger. Skämt å sido, då trivs hon.

Igår var jag på kvinnofridsmöte. Det satte igång en massa olika känslor i mig. Tankar om hur livet har sett ut för mig och varför jag är och reagerar som jag gör. Men det väckte även tankar på mina flickor. Så mellan allt pappersarbete har jag funderat på hur jag ska göra för att flickorna ska kunna bearbeta mitt missbruk? Suttit och kollat på nätet för att se om det finns nån hjälp att få bortsett från BIM och Repuls. Tog kontakt med en person som har hjälpt mig i mitt tillfrisknande när det gäller relationer och hoppas nu mycket på att hon kontaktar mig.

Jag pratade även med min särbo en lång stund och sa att jag nu förstod varför han gör vissa saker. Men det som var viktigast för mig var ändå att bara få prata om gårdagen med honom, för att göra honom mer delaktig i mitt liv än jag annars tillåter.

Ja jisses vad det går undan. Mitt i allt detta ska jag också arbeta i mitt 4:de steg och skriva ner namn på personer som jag harmas/harmats på i mitt liv!

Vad vill min HM med mig? Vad vill jag med min HM, ja det är frågan?

Kram till de som vill ha den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar