lördag 1 augusti 2009

Minnen

Hej alla som läser min blogg och TACK för att ni gör det!

Var igår på ett AA möte som var otroligt bra! Jag delade om hur och när jag egentligen började dricka. Hade en sån där aha upplevelse för ett par dagar sedan.

Jag har alltid talat om min "1:a sup" som 11-åring men kom på att när mina föräldrar hade sina fester, gick jag och drack upp alla slattar de lämnat kvar efter att de lagt sig. Mina oroliga känslor, som jag alltid hade när mina föräldrar drack, försvann och jag kunde då sova utan att vakna av mardrömmar. Och då var jag inte mer än 7-8 år!

Tänk, att redan då var jag maktlös inför alkoholen för den gjorde mig ju fri från ångest och oro!

Inte undra på att jag blev en beroende ;-). Fast jag flirtar när jag säger det känner jag en stor sorg över det. För sen fortsatte det med så mycket annat. Jag kommer även ihåg att när jag nån gång hade ont nånstans, och det hade jag ofta, gav mamma mig Magnecyl Kodein! Idag vet jag ju att kodein omförvandlas till syntetiskt morfin i kroppen och det fortsatte jag ju också med som lite äldre.

Mina barn frågade mig häromdan vilka droger jag använt som liten (de frågade mig varför jag fortfarande röker fast jag slutat med allt annat) och jag tycker att mina barn förtjänar sanningen så jag sa som det var, alkohol nästan varje helg från 11 år. Mellan 11 och 16 använde jag klister, bensin, hasch och morfin. Mellan 16 och 26 morfin, alkohol och hasch och efter 26 och fram tills jag slutade vid 41-års ålder har det varit morfin och alkohol.

När jag ser det jag skrivit nerskrivet blir jag sorgsen. Känner sorg för alla år som gick till spillo. Jag kan inte säga att jag ångrar nåt men jag känner sorg.

Nu slutar jag för det blev lite känsloladdat.

Kram till dig som vill ha den och behöver den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar